Nooit meer burn-out!

Klik hier om stap 1 te bestellen

Jouw investering voor deze videolessen is € 149,-

9
Kom uit je burn-out met het Nooit meer Burn-out! 3B-herstelprogramma!
9
Een programma met direct toepasbare videolessen om in drie stappen te herstellen van je burn-out
9
Stap 1 Basis: Vul je accu bij en krijg weer energie!

Het programma wordt ondersteund met het succesvolle en praktische werkboek Nooit meer burn-out!

Stel je voor dat je weer bakken met energie heb!

Stap 1 gaat over energie terugkrijgen, maar ook om rust in je lijf en je hoofd.

Deze eerste stap is een wezenlijke stap om te zetten als je wilt leren hoe je jouw lege accu weer kunt bijvullen zodat je weer energie krijgt.

Deze vaardigheden heb je niet alleen nodig om uit je burn-out te komen, maar ze blijven ook voor de rest van je leven noodzakelijk om vitaal te blijven.

Pas daarna ontstaat er ruimte om te snappen wat er gebeurd is (waarom ben ik burn-out?) en na te gaan welke signalen je gemist hebt (=stap 2, Bewust) en hoe je in het vervolg je werk en leven anders wilt gaan aanpakken (=stap 3, Bekwaam).

Voor wie is deze 1e stap geschikt?

Je kunt kiezen voor deze stap als je op een wachtlijst staat of als het nog weken duurt voordat je een bedrijfsarts spreekt, maar je wel alvast rust en ruimte in je hoofd en lijf wilt krijgen. Dit programma geeft je de handvatten om er weer zo snel mogelijk bovenop te komen.

Daarnaast kan het zijn dat je tegen grenzen aanloopt, tegen ‘t randje aanzit, maar niet burn-out bent en graag wilt leren hoe je het tij kunt keren en weer grip kunt krijgen op je energie.

Bij het doorlopen van stap 1 van het burn-outherstelprogramma leer je:

 
N

Wat een burn-out is (en wat het verschil is met een depressie). Je leert waarom een burn-out niet alleen ‘tussen de oren zit’.

N

Je leert wat er fysiek aan de hand is én wat er nodig is om te herstellen.

N

Hoe je kunt ontspannen.

N

Hoe het genezingsproces verloopt en wat je dus wel en niet kunt verwachten.

N

Wat je thuis met je ‘lege’ dag kunt doen om snel te herstellen.

N

Op welke manier sporten en bewegen jou kan helpen om meer energie te krijgen.

N

Hoe je jouw slaap kunt verbeteren.

N

Wat zelfzorg is en hoe je dat kunt toepassen zodat je vitaal blijft in jouw leven

“Door de training ben ik roofbouwpatronen gaan herkennen. Ik slaap nu veel beter en ik luister goed naar mijn eigen signalen in plaats van steeds maar door te gaan. Ik ben veel relaxter geworden.” Mark

Accountdirector in internationale retailorganisatie

“Ik had nooit gedacht dat ik mezelf zo goed zou leren kennen. Ik kies meer voor mezelf en voel me sterker. Ook als iets niet goed voelt, kan ik er achteraf naar kijken waar het aan ligt en kan ik er op terug komen. Het heeft me enorm geholpen” Nalan K., 32 jaar

participatie coördinator bij een zorginstelling

“Ik ben echt gerustgesteld door de uitleg van Anita in de video’s. Je merkt toch dat zij ervaringsdeskundig is en dat maakt heel veel uit.

Zij geeft heldere uitleg bij de duidelijke plaatjes, de voorbeelden zijn herkenbaar en ze heeft een erg prettige stem. Het boek ernaast is ook erg handig, hoewel ik nog wel moeite heb met lezen.” Christa

teamleider bij een gezondheidsorganisatie

Ik schrijf me in

Stap 1 is opgebouwd uit:

  • De belangrijkste stappen van het 3-B programma (Basis-Bewust-Bekwaam) uit het succesvolle werkboek Nooit meer burn-out!  (***** bij bol.com) van Anita Roelands waar je op een rustige manier doorheen wordt geleid. Een handig werkboek als leidraad met direct toepasbare toegankelijke opdrachten, inspirerende aanvullende informatie, inzicht gevende oefeningen, praktische invulschema’s en inzicht gevende tests.

“Onlangs heb ik dit boek aangeschaft en ik ben er nu al blij mee. Ik krijg er weer ‘lucht’ van. Het is zo herkenbaar allemaal en makkelijk om te lezen. Ik zit sinds begin mei thuis met een burn-out en het valt mij zwaar en heb het onderschat. Ik heb wekelijks een gesprek met een psycholoog maar kom daar in mijn beleving niet echt verder mee en liep vast in mijn vooruitgang naar herstel.
Toen vond ik dit boek en het geeft mij veel duidelijkheid hoe ik mezelf moet aanpakken en wat ik kan doen. Heel fijn!”

Inge van Gool

  • 7 gevarieerde lessen over het opbouwen van energie met daaraan voorafgaand uitleg over wat een burn-out precies is.

  • Vele korte, inspirerende filmpjes met concrete uitleg, veel handvatten en verhelderend beeldmateriaal die zowel vanuit praktisch professionele als wetenschappelijke invalshoek zijn vertaald.

  • Gemakkelijk toepasbare doe-opdrachten, toe te passen in de dag.

  • 2 ontspanningsoefeningen en 1 ademoefening voor diepe ontspanning.

  • Praktische tools en handvatten om je accu te vullen.

Tussen de lessen zit één of twee dagen ingebouwd voordat de volgende les start, zodat er tijd is om de bijbehorende opdrachten uit te voeren en te ervaren waar je energie van krijgt. Per oefening geven we aan hoeveel tijd je er per keer voor nodig hebt, dat varieert van 1 minuut tot een half uur voor de ontspanningsoefeningen. Via email houden we je op de hoogte wanneer je de volgende les kunt starten.

Welk resultaat kan ik verwachten van stap 1?
Deze eerste stap is onmisbaar voor het terugkrijgen van rust en energie. Je bent daarnaast actief bezig met je herstel. Je krijgt informatie en praktische handvatten waar je direct mee aan de slag kunt. Dit geeft een duidelijke houvast voor de dag. Je zult merken dat je zelf veel kunt doen om te herstellen. Van alleen thuis zitten met een burn-out herstelt namelijk niemand.

Gemiddeld genomen duurt een burn-out (zonder complicaties of andere ziektes) 6 tot 9 maanden tot je weer 100% aan het werk bent. Deze stap 1 is dus niet voldoende om volledig te herstellen. We raden je daarom ook stap 2 en 3 aan.

 
“Ik vind het boek heel praktisch in het gebruik en er staat ook een hoop informatie in die ik in andere boeken niet heb kunnen vinden. Het is ook heel fijn dat er in het boek ruimte is om te schrijven en zo beter te kunnen reflecteren. Anita, ontzettend bedankt voor dit waardevolle cadeau dat ik zal koesteren!
L. Coronado Fernandez

Ik schrijf me in

Maak kennis met burn-out specialist Anita Roelands. Zij legt hier uit wat het verschil is tussen burn-out en overspannenheid.

Programma onderdelen

Het programma bestaat uit online videolessen, ontspanningsoefeningen en lees- en doe-opdrachten uit het werkboek

Welke videolessen krijg je in stap 1?
Wat is burn-out?
Wat gebeurt er fysiek bij een burn-out?
Hoe verloopt het genezingsproces?
Je zit thuis. En dan? (dagindeling)
Waarom sporten en bewegen belangrijk is
Hoe kun je beter slapen?
Wat is zelfzorg?
Online ontspanningsoefeningen
Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
Hoe kun je je accu opladen? – Ademoefening
Doe-opdrachten
Invulschema sporten en bewegen
Lees opdrachten
Wat is het verschil met depressie?
Wat heb je nodig in de basis?
Wat er is je lichaam gebeurt bij een burn-out?
Eet- en drink tips
Leefregels en wat je beter wel en niet kunt doen bij een burn-out
Slaaptips

Stap 1 met alle videolessen en opdrachten kost € 149,- (incl BTW)

Voor wie?
Dit online programma is bedoeld voor werkende mannen en vrouwen die (bijna) burn-out zijn, ziek thuis zitten en daarvan willen herstellen.

Heb je individuele begeleiding van bijvoorbeeld een haptotherapeut, life-coach, psycholoog of running therapeut, of spreek je alleen de bedrijfsarts? En zoek je nog wat extra handvatten? Het online programma kan – samen met het werkboek Nooit meer burn-out!  – door de heldere uitleg en inzicht gevende handvatten hierop een belangrijke en onmisbare aanvulling zijn.

Het online programma kun je daarom naast deze individuele begeleiding doen. Het geeft houvast om de noodzakelijke stappen te zetten op weg naar herstel.

Het online programma is daarnaast ook goed te gebruiken als je op een wachtlijst staat, vóórdat je individuele psychologische begeleiding krijgt.

Hoe is het programma opgebouwd?
Wij bieden je aan de hand van het werkboek “Nooit meer burn-out! – in drie stappen leren genieten van werk en leven” in combinatie met korte filmpjes met heldere uitleg, luisteroefeningen en aansluitende opdrachten een gestructureerde aanpak aan om de noodzakelijke stappen richting herstel te kunnen zetten.

Je krijgt tussendoor steeds passende en praktisch uitvoerbare opdrachten, die terug te lezen en te maken zijn in het boek.

Het programma is opgebouwd uit

  • Praktische tools en handvatten om nooit meer burn-out te raken
  • De belangrijkste stappen van het 3-B programma (Basis-Bewust-Bekwaam) uit het succesvolle werkboek Nooit meer burn-out!  (***** bij bol.com) van Anita Roelands waar je op een rustige manier doorheen wordt geleid. Een handig werkboek als leidraad met direct toepasbare toegankelijke opdrachten, inspirerende aanvullende informatie, inzicht gevende oefeningen, praktische invulschema’s en inzicht gevende tests.
  • 25 gevarieerde videolessen verdeeld over de 3 stappen van herstel
  • Vele korte, inspirerende filmpjes met concrete uitleg, veel handvatten en verhelderend beeldmateriaal die zowel vanuit praktisch professionele als wetenschappelijke invalshoek zijn vertaald
  • Gemakkelijk toepasbare doe-opdrachten, toe te passen in de dag
  • 2 ontspanningsoefeningen, 1 ademoefening en 1 focusoefening voor diepe ontspanning en voor zelfzorg bij heftige emoties en stress
Hoeveel tijd kost het programma?
Als je elke dag 1 les zou doen, heb je in krap een maand het programma doorlopen. We raden je dit snelle tempo echter niet aan, omdat je de lessen dan minder goed toepast. Tenslotte gaat het er om, dat je echt herstelt. Voor het doorlopen van het programma krijg je ruim de tijd. Je kunt de filmpjes of ontspanningsoefeningen terugluisteren als je wilt.

Je herstelt van een burn-out door te rusten, door inzicht te krijgen, maar ook door nieuw gedrag te oefenen. Zodra je merkt wat jou helpt en ontspant, heeft het tijd en training nodig om in te slijten.

Daarom hebben we steeds tussen sommige lessen één, twee of drie dagen of soms een week ingebouwd voordat de volgende les start. En voor enkele oefeningen raden we je aan twee weken de tijd te nemen voor het juiste hersteleffect. Per oefening geven we aan hoeveel tijd je er per keer voor nodig hebt, dat varieert van 3 minuten tot een half uur. Via email houden we je op de hoogte wanneer je de volgende les kunt starten.

Welk resultaat kan ik verwachten?
Van alleen thuis zitten met een burn-out herstelt niemand. Gemiddeld genomen staat er voor een pure burn-out (zonder complicaties of andere ziektes) 6 tot 9 maanden tot je weer 100% aan het werk bent.

Naarmate je meer bezig bent om “snel te herstellen”, gaat het herstellen minder snel. Dit klinkt heel tegenstrijdig, maar is het niet. Snel willen herstellen geeft een hoop druk van binnen, en die druk geeft stress. En stress willen we juist verminderen. Pas zonder die stress kun je werkelijk ontspannen en opladen.

Het resultaat van het programma neemt ook toe als je de handvatten toepast en een plek geeft in je dagritme.

Uit de praktijk blijkt dat er veel misverstanden zijn over burn-out en over wat helpt om te kunnen herstellen. Soms duurt het maanden voordat iemand met een burn-out begeleiding krijgt. Een gemiste kans! Hoe eerder je met het herstelprogramma aan de slag gaat, hoe minder de kans op ontwikkeling van andere psychische klachten zoals een depressie of angststoornis. Op tijd beginnen geeft ook meteen houvast om uit je burn-out te komen. Je leert direct wat wel en niet werkt.

Dat is de reden achter dit programma; de juiste informatie en handvatten krijgen, scheelt direct in de snelheid van je herstel. Wil je ook dit resultaat? Dan is dit het juiste moment om een stap te zetten.

Programma onderdelen
Het programma bestaat uit online videolessen, ontspanningsoefeningen en lees- en doe-opdrachten uit het werkboek

Videolessen

  • Wat is burn-out?
  • Wat gebeurt er fysiek bij een burn-out?
  • Hoe verloopt het genezingsproces?
  • Je zit thuis. En dan? (dagindeling)
  • Waarom sporten en bewegen belangrijk is
  • Hoe kun je beter slapen?
  • Wat is zelfzorg?
  • Wat gebeurt er in de fasen van gezond naar burn-out?
  • Eerder bewust worden van je signalen
  • Wat helpt tegen piekeren?
  • Wanneer ga je voor je eerste kopje koffie op je werk?
  • Werk hervatten: wat te doen?
  • Welke ikken helpen jou en welke zitten in de weg?
  • Hoe zorg je ervoor dat je nooit meer burn-out raakt?
  • Aandacht naar binnen brengen
  • Welk werk past bij jou?
  • Als je meer wilt

Online ontspanningsoefeningen

  • Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
  • Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
  • Wat jouw grenzen jou zeggen – Focusoefening
  • Hoe kun je je accu opladen? – Ademoefening

Doe-opdrachten

  • Invulschema sporten en bewegen
  • Signalen leren herkennen
  • Gele signalen registreren
  • Ontspanningslijst
  • Van piekeren naar constructief denken
  • Het eerste kopje koffie op je werk
  • Werk hervattingsschema
  • Als je gedachten je in de weg zitten
  • Welke ikken heb jij?
  • Nooit meer burn-out

Lees opdrachten

  • Wat is het verschil met depressie?
  • Wat heb je nodig in de basis?
  • Wat er is je lichaam gebeurt bij een burn-out?
  • Eet- en drink tips
  • Leefregels en wat je beter wel en niet kunt doen bij een burn-out
  • Slaaptips
  • Geen burn-outherstel zonder bewustwording
  • Waardoor ontstaan vermoeidheid en energietekort?
  • Hoe kun je met onbegrip omgaan?
  • Bekwamen in zelfmanagement, wat betekent dat?
  • Aandacht naar binnen brengen
  • Wat te doen bij een terugval

Kijk hieronder wat Anita Roelands tegen Beertje van Beers vertelt over haar boek Nooit meer burn-out!

 

 

Dit programma is gemaakt door Anita Roelands, ervaringsdeskundige, arbeids-& organisatiepsycholoog, yogi en gecertificeerd Voice Dialogue Facilitator, en gebaseerd op haar boek Nooit meer burn-out! – in drie stappen leren genieten van werk en leven. 

 

Wie ben ik?

Mijn naam is Anita Roelands. Ik kwam in 1993 overspannen mijn studie uit. Ik was heel erg moe en had veel weerzin om een baan te gaan zoeken. Ik schaamde me daar diep voor.

Uit enthousiasme voor mijn vak gecombineerd met een dosis perfectionisme deed ik vier stages in plaats van één! Anderen hadden daar bewondering voor.

Maar ondertussen ging ik fors over mijn grenzen heen. Gedurende de jaren die volgden ben ik proefondervindelijk gaan zoeken naar manieren om met mijn enthousiasme, energie en grenzen om te gaan en om dit patroon van energieverlies te doorbreken. Dit heeft mij heel veel inzichten, tools en handvatten opgeleverd.

Deze tools, inzichten en handvatten deel ik graag met jou. Dit is wat ik jou gun; dat jij niet zoals ik een aantal keer tegen de lamp aan hoeft te lopen, maar eerder de informatie en handvatten krijgt die nodig zijn om je overspannenheid of burn-out te herkennen en om er van te herstellen. Mijn missie is: nooit meer burn-out, zoals de titel van het werkboek dat ik geschreven heb.

Ik wens je een gevulde accu toe zodat je herstelt en elke dag fit en fluitend opstaat. Dat je maar weer met heel veel plezier en inspiratie naar je werk gaat!

www.roelandscoaching.nl

Powered by WishList Member - Membership Software