Nooit meer overspannen!

bijtanken in 3 stappen

ONLINE PROGRAMMA

kijk de video’s thuis op je

eigen moment en

laad direct op!

 

 

Het programma wordt ondersteund met het succesvolle en praktische werkboek Nooit meer burn-out!

W

Vermijd een burn-out met het 3B-herstelprogramma! (Basis-Bewust-Bekwaam)

W

Een 2-maanden programma met direct toepasbare videolessen om in drie stappen uit de ‘overdrive’ te komen, overzicht te krijgen en energie op te doen.

W

Breng je hoofd en lijf tot rust, zodat je weer kunt slapen en het piekeren stopt.

Dit programma geeft handvatten om meer energie, vertrouwen en rust te krijgen. Je krijgt elke paar dagen een korte video van Anita te zien, met verhelderende beelden, die je thuis als het jou uitkomt met een kop thee erbij, kunt bekijken.

Zo kun je gemakkelijker alle tips om uit je ‘overdrive’ te komen (hoe beter slapen, hoe onrust weg krijgen, wat te doen met sport) in je opnemen. Op het moment dat je even wilt bijkomen van een drukke dag, kun je de oefeningen, tips en handvatten erbij pakken.

Dit toegankelijke programma helpt je uit de fase van overspannenheid te komen terug naar gezondheid, innerlijke rust en positief denken.

Bij het doorlopen van het bijtankprogramma leer je:

N

Wat er in je lichaam aan de hand is én wat er nodig is om die grote onrust weg te krijgen

N

 Hoe je kunt ontspannen, zowel fysiek als mentaal

N

Op welke manier sporten en bewegen jou kan helpen om meer energie te krijgen

N

Hoe je weer goed kunt slapen

N

Wat zelfzorg is en hoe je dat direct kunt toepassen om je in de kleinste momenten al vitaal te voelen

N

Hoe je piekeren kunt stoppen

N

Op welke signalen je moet letten om een burn-out te voorkomen

N

Jouw grenzen kennen

“Ik had nooit gedacht dat ik mezelf zo goed zou leren kennen. Ik kies meer voor mezelf en voel me sterker. Ook als iets niet goed voelt, kan ik er achteraf naar kijken waar het aan ligt en kan ik er op terug komen. Het heeft me enorm geholpen”

Nalan K., 32 jaar

participatie coördinator bij een zorginstelling

“Door de training ben ik roofbouwpatronen gaan herkennen. Ik slaap nu veel beter en ik luister goed naar mijn eigen signalen in plaats van steeds maar door te gaan. Ik ben veel relaxter geworden.”

Mark

Accountdirector in internationale retailorganisatie

“Ik ben echt gerustgesteld door de uitleg van Anita in de video’s. Je merkt toch dat zij ervaringsdeskundig is en dat maakt heel veel uit.

Zij geeft heldere uitleg bij de duidelijke plaatjes, de voorbeelden zijn herkenbaar en ze heeft een erg prettige stem. Het boek ernaast is ook erg handig, hoewel ik nog wel moeite heb met lezen.”

Christa

teamleider bij een gezondheidsorganisatie

Ik schrijf me in

Voor wie?

Het programma is bedoeld voor werkende mannen en vrouwen die overspannen zijn, zich niet lekker voelen en daar structureel iets aan willen doen. Het kan zijn dat je tijdelijk minder werkt of nog helemaal aan het werk bent. Als dit laatste het geval is, kan het handig zijn om op je werk te bespreken of je tijdelijk “in de luwte’ kunt werken om de ruimte te krijgen om uit de ‘overdrive’ te komen, je accu op te laden en weer overzicht en plezier te krijgen.

Het online programma kun je kijken en doen op de momenten waarop jij wilt. Het geeft houvast om de noodzakelijke stappen te zetten op weg naar rust, gezondheid, vertrouwen en plezier. De heldere, korte videolessen zijn samen met het werkboek Nooit meer burn-out! door de praktische uitleg en inzicht gevende handvatten een leidraad voor het leven!

Hoe is het programma opgebouwd?

Wij bieden je aan de hand van korte filmpjes van Anita met heldere uitleg, ontspan- en focusoefeningen en aansluitende opdrachten uit het werkboek “Nooit meer burn-out! – in drie stappen leren genieten van werk en leven” een gestructureerde aanpak aan om de noodzakelijke stappen te zetten richting herstel, rust en gezondheid.

Je krijgt tussendoor steeds passende en praktisch uitvoerbare opdrachten, die terug te lezen en te maken zijn in het boek.

Het programma is opgebouwd uit

  • 11 gevarieerde lessen over alle onderwerpen die bij het terugkomen van overspannenheid naar vitaliteit komen kijken: ontspanning, slapen, accu opladen, bewegen, piekeren, signalen leren (her)kennen, zelfzorg, grensbewaking, etc.
  • Vele korte, inspirerende filmpjes met concrete uitleg, veel handvatten en verhelderend beeldmateriaal die zowel vanuit praktisch professionele als wetenschappelijke invalshoek zijn vertaald.
  • Gemakkelijk toepasbare doe-opdrachten, meteen in je dag te gebruiken.
  • Praktische tools en handvatten om uit de ‘overdrive’ te komen, je accu bij te vullen en overzicht te krijgen.
  • De belangrijkste stappen van het 3-B programma (Basis-Bewust-Bekwaam) uit het succesvolle werkboek Nooit meer burn-out! (***** bij bol.com) van Anita Roelands waar je op een rustige manier doorheen wordt geleid. Een handig werkboek als leidraad met direct toepasbare toegankelijke opdrachten, inspirerende aanvullende informatie, inzicht gevende oefeningen, praktische invulschema’s en inzicht gevende tests.
  • 2 ontspanningsoefeningen, 1 ademoefening en 1 focusoefening voor diepe ontspanning en voor zelfzorg bij heftige emoties en stress
Hoeveel tijd kost het programma?

Je kunt het programma doorlopen in twee maanden tijd, maar je krijgt ruim de tijd om het in een langzamer tempo te doen. Je kunt de filmpjes of ontspanningsoefeningen altijd weer terugluisteren.

Je buigt overspannenheid om naar vitaliteit en gezondheid door tijdelijk in de luwte te werken, door meer dan normaal rustmomenten in te bouwen, door inzicht te krijgen, maar ook door nieuw gedrag te oefenen. Zodra je merkt wat jou helpt en ontspant, heeft het tijd en training nodig om in te slijten.

Daarom hebben we steeds tussen sommige lessen één, twee of drie dagen of soms een week ingebouwd voordat de volgende les start. En voor enkele oefeningen raden we je aan twee weken de tijd te nemen voor een optimaal en blijvend effect. Per oefening geven we aan hoeveel tijd je er per keer voor nodig hebt, meestal is dat zo’n 3 minuten tot heel soms een half uur. Via email houden we je op de hoogte wanneer je de volgende les kunt starten.

 

 

Welk resultaat kan ik verwachten?

Van alleen dit programma doorlopen en net zo hard door blijven werken, herstelt niemand. Tijdelijk in de luwte werken, samen met deze stapsgewijze aanpak is onmisbaar voor het terugkrijgen van rust en energie. Je bent in dit programma actief bezig met je herstel. Je zult merken dat je veel zelf kunt doen. Je krijgt informatie en praktische handvatten waar je direct mee aan de slag kunt. Dit geeft een duidelijke houvast in je werk en thuis.

Om uit overspannenheid te komen, kun je een aantal maanden nodig hebben om echt anders met je tijd, werkdruk en je eigen patronen om te gaan. Naarmate je meer denkt dat het wel weer gaat en je op de oude manier verder gaat, kan dat een rem zetten op je ontwikkeling en herstel. Snel een oplossing willen, geeft een hoop druk van binnen, maar zorgt er ook voor dat je de nieuwe handvatten niet genoeg definitief in je leven verankert. En we willen juist bereiken dat je NOOIT meer in deze fase van overspannenheid terecht komt. 

Het resultaat van het programma neemt toe als je de handvatten daadwerkelijk toepast en een plek geeft in je dagritme.

Hoe eerder je met dit programma aan de slag gaat, hoe minder de kans op ontwikkeling van een burn-out of andere psychische klachten. Op tijd beginnen geeft ook meteen duidelijkheid hoe stress en overspannenheid te keren. Je leert direct wat wel en niet werkt.

Nooit meer burn-out!  *****

Het programma wordt ondersteund met het succesvolle werkboek Nooit meer burn-out!  (***** bij bol.com) van Anita Roelands. Het boek is geschreven voor mensen met een burn-out, maar de praktijk leert dat ook mensen die stress hebben of overspannen zijn er veel baat bij hebben.

Op een rustige manier word je door de belangrijkste stappen van het 3-B programma (Basis-Bewust-Bekwaam) geleid. Een handig werkboek als leidraad met direct toepasbare toegankelijke opdrachten, inspirerende aanvullende informatie, inzicht gevende oefeningen, praktische invulschema’s en inzicht gevende tests.

 

Ik heb veel baat gehad bij de structuur uit het boek. De training is daar een goede aanvulling op. De filmpjes zijn kort en bondig en daardoor interessant, ik bleef kijken. Vooral die uitleg van de fases en signalen waren krachtig. Het heeft me geholpen bewust te worden van mijn signalen en valkuilen. De online training is heel pakkend naast en ter voorbereiding op gesprekken met een coach of psycholoog.

Leo, directeur van toonaangevend bouwbedrijf

Om uit overspannenheid te komen,

kun je een aantal maanden nodig hebben om echt anders met je tijd, werkdruk en je eigen patronen om te gaan.

Onlangs heb ik dit boek aangeschaft en ik ben er nu al blij mee. Ik krijg er weer ‘lucht’ van. Het is zo herkenbaar allemaal en makkelijk om te lezen. Ik zit sinds begin mei thuis met een burn-out en het valt mij zwaar en heb het onderschat.

Ik heb wekelijks een gesprek met een psycholoog maar kom daar in mijn beleving niet echt verder mee en liep vast in mijn vooruitgang naar herstel. Toen vond ik dit boek en het geeft mij veel duidelijkheid hoe ik mezelf moet aanpakken en wat ik kan doen. Heel fijn!

 

Inge van Gool

Ik schrijf me in

Maak kennis met burn-out specialist Anita Roelands. Zij legt hier uit wat het verschil is tussen burn-out en overspannenheid.

Programma onderdelen

Het programma bestaat uit online videolessen, ontspanningsoefeningen en lees- en doe-opdrachten uit het werkboek

Welke videolessen?

Stap 1 – Basis : Je onrust de baas! – Vul je accu bij en krijg weer energie!
Wat gebeurt er fysiek?
Waarom sporten en bewegen belangrijk is
Hoe kun je beter slapen?
Wat is zelfzorg?

Stap 2 – Bewust: Herken je signalen, gedachten en emoties!
Wat gebeurt er in de fasen van gezond naar burn-out?
Eerder bewust worden van je signalen
Waardoor ontstaan vermoeidheid en energietekort?
Wat helpt jou te ontspannen en op te laden
Wat helpt tegen piekeren?

Stap 3: Bekwaam: gezond omgaan met de dagelijks momenten van stress!
Hoe omgaan met spanning, emoties en pijn?

Online ontspanningsoefeningen

Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
Hoe kan ik ontspannen? – Yoga Nidra ontspanning
Hoe kun je je accu opladen? – Ademoefening
Wat jouw grenzen jou zeggen: omgaan met spanning, emoties of pijn – Focusoefening

Doe-opdrachten

Invulschema sporten en bewegen
Doe oefening “Signalen leren herkennen”
Registratie oefening Signalen
Lijst Life-events
Ontspanningslijst
Piekeroefening
Behoefte check

Lees opdrachten
Wat is het verschil met depressie?
Waardoor ontstaan vermoeidheid en energietekort?
Wat heb je nodig in de basis?
Wat gebeurt er in je lichaam bij stress en herstel?
Sport- en beweegtips
Slaaptips
Wat gebeurt er in de fasen van gezond naar burn-out?
Wat helpt tegen piekeren?

Voor slechts € 147,- (incl BTW)